El Documental del Mes és una iniciativa del Festival Internacional de Cinema Documental DocsBarcelona. Cada mes s’estrena una pel·lícula documental internacional de qualitat, de temàtica i procedència diversa, que s’exhibeix a les sales que s’han anat adherint a la proposta a Catalunya, la resta de l’Estat espanyol i Xile.
La iniciativa, nascuda l’any 2004 en el marc del projecte europeu CinemaNet Europa, va idear-se com a prolongació d’aquest festival al llarg de tot l’any i arreu del territori.
L’objectiu del Documental del Mes és acostar el gènere documental al màxim nombre d’espectadors possible i incrementar la presència del documental a les pantalles cinematogràfiques.
El municipi de Sort participa en aquesta iniciativa i les pel.lícules s’hi poden veure de forma presencial al cinema els Til.lers i/o online.
- El documental del mes de gener de 2021 serà ALLÒ QUE NO ET MATA… (2019) de la directora Alexe Poukine.
- Al mes de febrer podrem veure el documental “ADVOCATE” (2019) de la Rachel Leah Jones i Philippe Bellaiche.