Ban d’Alcaldia – Mesures de confinament
Us informem que en aplicació del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l’estat d’alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, des d’avui diumenge 15 de març i durant un període mínim de 15 dies s’ha decretat estat d’alarma en tot el territori nacional, que es pot ampliar o modificar segons l’evolució de la situació, i per tant són d’obligatori compliment per a tota la ciutadania les
Mesures de confinament
Durant la vigència d’aquest Reial Decret només es pot sortir de casa en els següents supòsits:
a) Adquisició d’aliments, productes farmacèutics i de primera necessitat
b) Assistència a centres, serveis i establiments sanitaris
c) Desplaçaments al lloc de treball per efectuar la seva prestació laboral, professional o empresarial
d) Retorn al lloc de residència habitual
e) Assistència i cura de gent gran, menors, persones dependents, persones amb discapacitat o persones especialment vulnerables
f) Desplaçament a entitats financeres o d’assegurances
g) Per causa de força major o situació de necessitat
h) Qualsevol altra activitat de la mateixa natura que caldrà fer de manera individual, excepte si s’acompanya a persones amb discapacitat o altra causa justificada
Pel que fa a la circulació amb vehicles s’apliquen els supòsits anteriors i s’hi afegeix el respostatge a les estacions de servei.
Alhora, i d’acord amb el mateix Reial Decret, s’ordena el tancament de totes les botigues i activitats d’oci i restauració llevat dels establiments d’alimentació i béns de primera necessitat, farmàcies, consultes privades de metges, òptiques, productes higiènics, perruqueries, tintoreries, bugaderies, premsa i papereria, combustible per a l’automoció, estancs, equips tecnològics i de telecomunicacions, alimentació per a animals de companyia i comerç electrònic.
En tot cas, en els establiments d’aquestes característiques que romanguin oberts, caldrà evitar aglomeracions i mantenir la distància de seguretat d’un metre.
Us informem que d’acord amb la Llei 4/1981, que regula l’estat d’alarma, i la Llei 18/2009, de salut pública, incomplir aquestes disposicions pot suposar sanció administrativa de fins a 3.000 € (infracció lleu) o 60.000 € (infracció greu).
De nou us recordem que aquestes mesures tenen per objectiu vetllar per la protecció de tota la ciutadania, especialment de les persones grans i vulnerables, i us demanem la vostra comprensió i que mantingueu la calma, així com que ajudeu tothom qui ho necessiti, alhora que fem palès el nostre agraïment i recolzament als professionals de la salut pública, els treballadors i les treballadores dels establiments que es mantenen oberts al públic i les forces i cossos de seguretat i emergències.
Signat: Raimon Monterde Alberich
Alcalde
SORT, 15/03/2020

ACTUALITZAT – Aquest llistat de preguntes ha quedat obsolet, el trobareu permanentment actualitzat a la pàgina web del Departament d’Interior
Preguntes sobre restriccions d’activitats
Preguntes sobre les restriccions d’activitats pel COVID-19 a Catalunya
- Es pot entrar o sorti dels municipis?
La mobilitat es limita a determinades activitats: adquisició d’aliments, productes farmacèutics de primera necessitat, entitats financeres i assegurances, desplaçament al lloc de treball, retorn a residència habitual, atenció i cura a menors d’edat, gent gran i altres persones vulnerables. Qualsevol altra activitat anàloga es farà individualment excepte l’acompanyament a persones amb discapacitat o altra causa justificada.
A més es manté vigent el confinament a Igualada, Òdena, Santa Margarida de Montbui i Vilanova del Camí on hi ha controls per no entrar ni sortir, excepte els serveis essencials. - Estaran obertes les botigues d’aliments, supermercats i similars?
Sí, com a servei essencial - Els subministraments a botigues d’aliments i supermercats estan assegurats?
Sí, la distribució alimentària està considerada un servei essencial i es coordina amb les plataformes de distribució l’arribada de productes bàsics - La gent pot sortir al carrer i comprar?
Només per les compres habituals i evitant aglomeracions. L’estada dins l’establiment serà el mínim i imprescindible per realitzar la compra necessària. El Departament de Salut recomana mantenir entre 1 i 2 metres de distància entre persones. - Puc quedar amb gent al carrer?
No. La sortida al carrer es limita a les activitats descrites que no inclou les trobades. - Puc portar els infants al Parc del Riuet?
No, per evitar aglomeracions i contagis creuats entre menors i gent gran o vulnerable - Puc anar a veure el meu familiar/amic/veí a casa seva?
Només en els casos de persones vulnerables o dependents. També per la recollida de menors d’edat en els domicilis dels progenitors/tutors, inclòs règim de custòdia compartida o similar - Puc visitar els meus familiars dependents?
Sí, per garantir l’atenció que necessitin - Sóc persona dependent, la persona que m’assisteix podrà venir?
Sí, forma part dels serveis essencials que es permeten - Puc anar a sales de vetlla al tanatori?
Sí, respectant les mesures previstes per evitar aglomeracions i mantenint les distàncies. No es permet en cas que el difunt sigui a causa del COVID-19 - Puc treure a passejar la meva mascota?
De forma individual cada persona - Puc anar a bars i restaurants?
Estan tancats durant almenys els propers 15 dies - Puc anar al cine o teatre?
Estan tancats durant almenys els propers 15 dies - Puc anar al gimnàs o instal·lacions esportives?
Estan tancats tots els centres esportius i gimnasos i s’han cancel·lat els esdeveniments esportius durant els propers 15 dies - La biblioteca/museu del Camí de la Llibertat/centre cívic estan oberts? Hi puc anar?
Estan tancats durant almenys els propers 15 dies - Els centres comercials estaran oberts?
Estan tancats durant almenys els propers 15 dies - Les botigues en general poden obrir?
Només les d’alimentació, begudes, farmàcies, metges, òptiques i productes ortopèdics, productes higiènics, perruqueries, premsa i papereria, benzineres, tabac, equips tecnològics i de telecomunicacions, aliments d’animals de companyia, comerç per Internet, telefònic o correspondència, tintoreries i bugaderies - Tinc una cita mèdica, hi puc anar?
S’estan posposant totes les no urgents - Tinc una cita per rehabilitació, hi puc anar?
S’estan posposant totes les no urgents - Funciona el transport públic?
Sí, però amb afectacions al servei i la seva ocupació segons tipologia amb l’objectiu d’evitar aglomeracions. Consulteu detalladament en el gestor del servei o trucant al 012. - Puc anar a fer gestions a l’ajuntament (multes, impostos…)?
L’oficina d’atenció al públic està tancada i no es concerten reunions ni visites amb tècnics o equip de govern, però hi podeu contactar telefònicament (tel. 973.620.010), per correu-e (ajuntament@sort.cat) o bé utilitzant els tràmits telemàtics de la nostra seu electrònica.
A més, s’han suspès els terminis de tramitació administrativa (els propers 15 dies no compten dins dels terminis disponibles pels tràmits administratius). - Hi ha un telèfon d’informació centralitzat?
D’informació el 012, per simptomatologia el 061; el 112 només per emergències i en cap cas per informació - Estan assegurats els moviments dels serveis d’emergència?
Sí - Què es considera un servei essencial?
Seguretat i emergències, salut, serveis penitenciaris, serveis socials i residencials, serveis funeraris, electricitat, aigua potable, aigües residuals, serveis de depuració d’aigües, combustibles, gas, telecomunicacions, residus urbans i industrials, residus sanitaris, subministraments sanitaris i de farmàcia, distribució alimentària humana i per a granges i centres d’animals, animals vius (transport i veterinaris) i escorxadors - Quins són els grups de major risc?
Salut indica que els grups de major risc són les persones d’edat avançada i les persones amb malalties cròniques, com són les cardiovasculars, diabetis, cardíaques o pulmonars, o amb problemes al sistema immunològic
0 Comentaris